Zanim zgłosisz problem:
- Upewnij się, że posiadasz aktualne oprogramowanie. W razie potrzeby zaktualizuj wersję Mobilnego Gadu -Gadu wchodząc na stronę: http://mobilne.gadu-gadu.pl/ lub pobierając wersję z marketu Android, Ovi Store lub App Store.
- Przy opisie problemu koniecznie napisz wersję MGG (menu-> o programie) oraz platformę (JAVA, Android, iOS, Symbian)
- Mobilne Gadu-Gadu wymaga połączenia Internet GPRS- upewnij się, że masz prawidłowo skonfigurowany telefon (linki do konfig. niżej).
- Wersje operatorskie używają punktu dostępu WAP (Plus) jak i również GPRS.
FAQ:
1. Ile muszę płacić za mobilne gadu-gadu?
Aby móc korzystać z MGG musisz zapłacić:
• Abonament GG (dotyczy TYLKO wersji JAVA) – opłata pobierana przez GGNetwork za możliwość korzystania z aplikacji. Cennik dostępny tutaj . MGG jest darmowe dla Androida, iOSa, Symbiana
• Transfer danych (nie dotyczy wersji „operatorskich”, czyli PlusGG, Orange GG, T-Mobile GG itp.) - opłata pobierana przez operatora, jako koszty łączenia się z Internetem (transmisja GPRS). Cennik znajdziesz na stronie operatora.
2. Ładowanie zatrzymuje się na x %.
5%- Oznacza to problem z dostępem do serwerów i w zasadzie ma charakter jedynie tymczasowy. Zdarza się bardzo rzadko
8%- telefon jest niepoprawnie skonfigurowany i nie jest w stanie połączyć się z Internetem przy pomocy medium INTERNET GPRS (HSDPA, EDGE). Czasami wymagana jest dodatkowa konfiguracja w ustawieniach JAVA telefonu, a w nowszych modelach ustawienie zezwoleń dla aplikacji. Oczywiście dotyczy wersji bez certyfikatu. Wersja z certyfikatem umożliwia połączenie również poprzez WAP GPRS.
Dane do konfiguracji dostępne poniżej:
PLUS
ORANGE
T-MOBILE
PLAY
40% pojawia się w wersji z certyfikatem jeżeli nie ma możliwości nawiązania połączenia z Internetem przy pomocy WAP i w telefonie nie jest skonfigurowany INTERNET.
3. Występuje błąd custom: java.lang.NullPointerException
Wykonaj reinstalację aplikacji w swoim telefonie. Jeżeli po tym błędzie występuje błąd 8 % trzeba poprawić konfigurację GPRS i ewentualnie ustawić domyślny sposób łączenia dla aplikacji GG.
http://forum.gg.pl/showthread.php?63...terException-0
4. Mobilne Gadu-Gadu (JAVA) nie działa na telefonie Samsung Chat lub innych z Java 2.1.
Na tych telefonach aplikacja GG nie będzie działać, gdyż MGG nie jest kompatybilne z Java 2.1, a jedynie z Java 2.0.
5. Występuje komunikat:, „Aby połączyć się użyj połączenia internet”.
W ustawieniach telefonu zmień domyślny punkt dostępu na Internet/Internet GPRS.
6. Występuje komunikat: „ Gadu-Gadu wymaga połączenia WAP, upewnij się, że profil Internet nie jest aktywny”
W ustawieniach telefonu zmień domyślny punkt dostępu na WAP. Jeżeli to nie pomoże, wtedy usuń profil internet (GPRS), jeśli nie będzie potrzebny (obsługa internetu).
7. Problem z opłatą za MGG.
Jeżeli występuje problem z opłatą za MGG, zaloguj się na https://konto.gadu-gadu.pl i sprawdź czy masz opłaconą usługę. Jeśli nie to doładuj z poziomu strony lub SMS. W razie
Tzw. „zjadania” kasy skontaktuj się z mobilne@gadu-gadu.pl.
8. Dezaktywacja konta MGG – wersje operatorskie.
Jeśli nie chcesz korzystać już z MGG (wersja operatorska tylko) i nie chcesz, aby opłata była pobierana subskrypcyjne, skontaktuj się z BOK swojego operatora.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi:
- Użyj wyszukiwarki na forum i przejrzyj tematy przyklejone
- Przeszukaj stare forum w poszukiwaniu swojej odpowiedzi
- Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi w żadnym z powyższych rozwiązań napisz post w odpowiednim dziale podając jak najwięcej szczegółów.
FAQ będzie edytowane co jakiś czas. Dziękuje Lukiemu za poprzednią wersję FAQ z forum.gadu-gadu.pl
- Upewnij się, że posiadasz aktualne oprogramowanie. W razie potrzeby zaktualizuj wersję Mobilnego Gadu -Gadu wchodząc na stronę: http://mobilne.gadu-gadu.pl/ lub pobierając wersję z marketu Android, Ovi Store lub App Store.
- Przy opisie problemu koniecznie napisz wersję MGG (menu-> o programie) oraz platformę (JAVA, Android, iOS, Symbian)
- Mobilne Gadu-Gadu wymaga połączenia Internet GPRS- upewnij się, że masz prawidłowo skonfigurowany telefon (linki do konfig. niżej).
- Wersje operatorskie używają punktu dostępu WAP (Plus) jak i również GPRS.
FAQ:
1. Ile muszę płacić za mobilne gadu-gadu?
Aby móc korzystać z MGG musisz zapłacić:
• Abonament GG (dotyczy TYLKO wersji JAVA) – opłata pobierana przez GGNetwork za możliwość korzystania z aplikacji. Cennik dostępny tutaj . MGG jest darmowe dla Androida, iOSa, Symbiana
• Transfer danych (nie dotyczy wersji „operatorskich”, czyli PlusGG, Orange GG, T-Mobile GG itp.) - opłata pobierana przez operatora, jako koszty łączenia się z Internetem (transmisja GPRS). Cennik znajdziesz na stronie operatora.
2. Ładowanie zatrzymuje się na x %.
5%- Oznacza to problem z dostępem do serwerów i w zasadzie ma charakter jedynie tymczasowy. Zdarza się bardzo rzadko
8%- telefon jest niepoprawnie skonfigurowany i nie jest w stanie połączyć się z Internetem przy pomocy medium INTERNET GPRS (HSDPA, EDGE). Czasami wymagana jest dodatkowa konfiguracja w ustawieniach JAVA telefonu, a w nowszych modelach ustawienie zezwoleń dla aplikacji. Oczywiście dotyczy wersji bez certyfikatu. Wersja z certyfikatem umożliwia połączenie również poprzez WAP GPRS.
Dane do konfiguracji dostępne poniżej:
PLUS
ORANGE
T-MOBILE
PLAY
40% pojawia się w wersji z certyfikatem jeżeli nie ma możliwości nawiązania połączenia z Internetem przy pomocy WAP i w telefonie nie jest skonfigurowany INTERNET.
3. Występuje błąd custom: java.lang.NullPointerException
Wykonaj reinstalację aplikacji w swoim telefonie. Jeżeli po tym błędzie występuje błąd 8 % trzeba poprawić konfigurację GPRS i ewentualnie ustawić domyślny sposób łączenia dla aplikacji GG.
http://forum.gg.pl/showthread.php?63...terException-0
4. Mobilne Gadu-Gadu (JAVA) nie działa na telefonie Samsung Chat lub innych z Java 2.1.
Na tych telefonach aplikacja GG nie będzie działać, gdyż MGG nie jest kompatybilne z Java 2.1, a jedynie z Java 2.0.
5. Występuje komunikat:, „Aby połączyć się użyj połączenia internet”.
W ustawieniach telefonu zmień domyślny punkt dostępu na Internet/Internet GPRS.
6. Występuje komunikat: „ Gadu-Gadu wymaga połączenia WAP, upewnij się, że profil Internet nie jest aktywny”
W ustawieniach telefonu zmień domyślny punkt dostępu na WAP. Jeżeli to nie pomoże, wtedy usuń profil internet (GPRS), jeśli nie będzie potrzebny (obsługa internetu).
7. Problem z opłatą za MGG.
Jeżeli występuje problem z opłatą za MGG, zaloguj się na https://konto.gadu-gadu.pl i sprawdź czy masz opłaconą usługę. Jeśli nie to doładuj z poziomu strony lub SMS. W razie
Tzw. „zjadania” kasy skontaktuj się z mobilne@gadu-gadu.pl.
8. Dezaktywacja konta MGG – wersje operatorskie.
Jeśli nie chcesz korzystać już z MGG (wersja operatorska tylko) i nie chcesz, aby opłata była pobierana subskrypcyjne, skontaktuj się z BOK swojego operatora.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi:
- Użyj wyszukiwarki na forum i przejrzyj tematy przyklejone
- Przeszukaj stare forum w poszukiwaniu swojej odpowiedzi
- Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi w żadnym z powyższych rozwiązań napisz post w odpowiednim dziale podając jak najwięcej szczegółów.
FAQ będzie edytowane co jakiś czas. Dziękuje Lukiemu za poprzednią wersję FAQ z forum.gadu-gadu.pl