Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Garść przydatnych sugestii (których i tak nie wprowadzicie)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Garść przydatnych sugestii (których i tak nie wprowadzicie)

    Witajcie,
    Może na wstępie przyznam się, że z GG korzystam (z mniejszymi lub większymi przerwami) jakoś od roku 2006 albo 2007. Pomimo przejęcia tej platformy przez polskiego operatora, GG nadal jest 100 lat za murzynami i brakuje mu wielu funkcji obecnych na innych platformach. Pozwolę sobie tutaj wymienić co ciekawsze, moim zdaniem pomysły, choć wiem, że i tak pewnie nikomu nie będzie się chciało wprowadzać ich w życie, no ale... kto wie.

    1. Rozmowy głosowe, ewentualnie video. No taka oczywista oczywistość funkcjonująca chyba w każdym szanującym się czacie. Dziwi mnie, że mobilne czy desktopowe GG jeszcze tym nie dysponuje, zwłaszcza, że w wersji web, z tego co kojarzę, jest.

    2. Funkcja "skocz do wiadomości". Na takim np discordzie działa to bardzo dobrze i sprawnie. Po prostu wpisuje się w szukajkę daną frazę i po znalezieniu jest opcja "skoku" do tej wiadomości w konwersacji, tak żeby móc poczytać ileś wiadomości przed i po niej. To samo tyczy się obrazów. W ogóle, przydałaby się jakaś osobna przeglądarka do obrazów (czy ogólnie - załączników), takie coś chyba funkcjonuje w wersji webowej.

    3. Pojedyncze powiadomienie. Funkcja również znana z discorda; chodzi o to, że jeśli dany użytkownik wysyła do mnie np 10 wiadomości pod rząd, to nie chcę żeby telefon brzęczał mi co chwile w kieszeni, tylko przy pierwszej wiadomości. Reszta nieodczytanych wiadomości od danego użytkownika nie powoduje już powiadomienia.

    4. Notatki w profilu. Znowu discord; po wejściu w profil użytkownika mogę sobie tam zapisać na jego temat jakieś informacje, które tylko ja widzę. Przydatne bardzo, a na GG chcąc sobie przypomnieć jakąś konkretną informację muszę przekopywać rozmowe, ewentualnie robić sobie notatki w telefonie.

    5. Informacja o odczytaniu wiadomości. Wiem, że wychodzicie z założenia, że tego typu funkcji nie chcecie z uwagi na prywatność użytkowników, ale pewnym kompromisem mogłoby być danie użytkownikom wyboru, na zasadzie takiej jak ze wskaźnikiem pisania - jeśli użytkownik chce wiedzieć czy ktoś odczytał jego wiadomość, musi wyrazić zgode na pokazywanie tej samej informacji swojemu rozmówcy.

    6. Losowanie pod względem odległości. Przydałaby się taka możliwość aby ustawić sobie, że chcę losować osoby np w promieniu 100km od mojej miejscowości lub z konkretnego województwa.

    7. Ujednolicenie wyglądu wersji aplikacji. Mam tu na myśli np ekran losowania rozmówcy. W wersji mobilnej pod zdjęciem i nazwą profilu wyświetla się jeszcze opis, a w wersji web/PC już nie. Toż to chyba żaden problem dodać?

    8. Optymalizacja archiwum. Archiwum rozmów, kiedy zrobi się trochę większe, zaczyna strasznie zamulać, nie mówiąc już o przypadkach, w których ktoś odbył kilka tysięcy rozmów. Wtedy, wejście w archiwum na PC potrafi zawiesić całe GG, a w wersji mobilnej ładuje się niemiłosiernie ślamazarnie. Jeśli tych rozmów jest więcej (kilkanaście tysięcy np), wyszukanie w nim czegokolwiek jest niemożliwe bo wyskakuje błąd (prawdopodobnie jakiś timeout).

    9. Problemy z synchronizacją pomiędzy platformami. Chodzi o to, że jeśli ktoś używa GG na telefonie, a jednocześnie ma też odpalone GG na PC to np usunięcie z podręcznego "schowka" rozmów danej rozmowy nie powoduje usunięcia jej z historii np na PC. Dopiero zamknięcie i uruchomienie aplikacji sprawia, że się synchronizują.

    10. Wyjustowanie tekstu w polu "o mnie". Taka moja fanaberia, wydaje mi się, że ładnie to wygląda, może Wam również się spodoba.

    11. Błąd w przejściu do rozmowy z archiwum. Zauważyłem, że jeśli w wersji web GG wejdę do archiwum i z danego wyniku wyszukiwania chcę przejść do tej rozmowy (klikam tą ikonkę dwóch dymków rozmowy z tooltipem "rozpocznij rozmowę"), nie przechodzi do rozmowy tylko wyświetla błąd: "Nie można otworzyć nieistniejącej konferencji".

    Na chwilę obecną to chyba wszystko. Jak mi jeszcze coś przyjdzie do głowy to się podzielę, choć sam nie wiem po co to piszę skoro niektóre z tych funkcji proponowałem już dobre 3-4 lata temu i dalej ani widu, ani słychu.
    Ostatnio edytowany przez sebxx4; 35009.

    #2
    Sensowne sugestie Jako, że jestem odpowiedzialny za wersję na Androida, to ustosunkuję się do kilku punktów odnośnie jedynie wersji na Androida:

    Zamieszczone przez sebxx4 Zobacz posta
    Pojedyncze powiadomienie. Funkcja również znana z discorda; chodzi o to, że jeśli dany użytkownik wysyła do mnie np 10 wiadomości pod rząd, to nie chcę żeby telefon brzęczał mi co chwile w kieszeni, tylko przy pierwszej wiadomości. Reszta nieodczytanych wiadomości od danego użytkownika nie powoduje już powiadomienia.
    Ustawienia > Powiadamiaj o każdej wiadomości. Opcja domyślnie jest wyłączona, więc musiałeś kiedyś przestawić.

    Zamieszczone przez sebxx4 Zobacz posta
    Informacja o odczytaniu wiadomości. Wiem, że wychodzicie z założenia, że tego typu funkcji nie chcecie z uwagi na prywatność użytkowników, ale pewnym kompromisem mogłoby być danie użytkownikom wyboru, na zasadzie takiej jak ze wskaźnikiem pisania - jeśli użytkownik chce wiedzieć czy ktoś odczytał jego wiadomość, musi wyrazić zgode na pokazywanie tej samej informacji swojemu rozmówcy.
    Akurat w praktyce taka informacja jest przekazywana z serwerów, tylko nie jest wyświetlana. Obecnie nasz nowy produkt dla firm - GGapp - wyświetla taką informację. Myślimy o wyświetleniu tej informacji w reszcie klientów GG.

    Zamieszczone przez sebxx4 Zobacz posta
    Wyjustowanie tekstu w polu "o mnie". Taka moja fanaberia, wydaje mi się, że ładnie to wygląda, może Wam również się spodoba.
    W Androidzie domyślnie tekst nie jest justowany. W którejś wersji systemu było inaczej, ale Google wycofał się z tego pomysłu, ponieważ justowanie wymagało większych zasobów obliczeniowych — zużywało więcej baterii i mogło powodować przycięcia podczas przewijania list. Choć od tamtej pory telefony stały się znacznie szybsze, domyślne ustawienie pozostało bez zmian. My chcemy być spójni z tym domyślnym zachowaniem.

    Zamieszczone przez sebxx4 Zobacz posta
    (...) niektóre z tych funkcji proponowałem już dobre 3-4 lata temu i dalej ani widu, ani słychu.
    Z czystej ciekawości - które?
    Ostatnio edytowany przez Wasky; 4253.

    Komentarz


      #3
      Np losowanie pod względem odległości/województwa, notatki czy rozmowy głosowe.

      Komentarz


        #4
        Zważywszy na dzisiejszą sytuację, która mnie spotkała, dorzucę jeszcze jedną propozycję zmiany.

        Słowem wyjaśnienia; otóż założyłem kiedyś konto, które ostatnio zostało zablokowane. Próbuję poznać powód, ale okazuje się, że nie potwierdziłem adresu e-mail (bo i nikt tego ode mnie nie wymagał, a nie sądziłem, że to może być kiedyś potrzebne). Problem polega na tym, że przy rejestracji konta podałem numer karty SIM przeznaczonej do internetu mobilnego (trochę się obawiałem podawania swojego prywatnego numeru), na którą mogę wyłącznie odbierać SMS-y, ale nie wysyłać je. I teraz BOK wymaga ode mnie wysłania SMS-a z numeru telefonu, na który konto GG było założone.

        Nie rozumiem dlaczego ta weryfikacja nie wygląda tak samo jak w przypadku zakładania konta, tj. BOK wysyła kod SMS-em, który następnie podaję np w wiadomości e-mail albo jakimś specjalnym formularzu? Szczerze mówiąc, pierwszy raz spotykam się z taką formą weryfikacji, że to użytkownik musi wysyłać SMS do obsługi klienta serwisu, a nie na odwrót.
        Ostatnio edytowany przez sebxx4; 35009.

        Komentarz


          #5
          sebxx4

          Obecna procedura weryfikacyjna zakłada, że to Użytkownik musi potwierdzić, iż faktycznie korzysta z danego konta.
          Zwłaszcza jeżeli wysłał zgłoszenie z adresu e-mail, którego nie potwierdził na koncie GG.
          Dlatego w pierwszej kolejności wymagamy, by to on podjął inicjatywę i wykonał krok potwierdzający, w tym przypadku przesyłając wiadomość SMS z numeru przypisanego do konta.

          Po rejestracji konta GG automatycznie wysyłany jest e-mail z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail podanego przy zakładaniu konta.
          Choć z uwagi na uproszczony proces rejestracji nie wymagamy natychmiastowego potwierdzenia adresu przed aktywacją konta,
          bardzo zachęcamy do jego potwierdzenia zaraz po utworzeniu konta.
          Znacząco ułatwia to późniejszą weryfikację i odzyskiwanie dostępu, jeśli dojdzie do jakichkolwiek problemów.

          Otrzymujemy bardzo dużą liczbę zgłoszeń, a jako GG nie dysponujemy tak rozbudowanym zapleczem technicznym jak np. Facebook czy inne platformy społecznościowe.
          Z tego względu musimy stosować możliwie proste, ale bezpieczne metody weryfikacji.

          Jeśli konto nie ma potwierdzonego adresu e-mail, znacznie ogranicza to dostępne opcje odzyskiwania i zmusza nas do stosowania alternatywnych sposobów weryfikacji.
          Użytkownika weryfikujemy po adresie e-mail jaki został potwierdzony na koncie GG lub po numerze telefonu jaki przypisał do konta z zaznaczeniem,
          że wymagane jest przesłanie albo zgłoszenia z takiego adresu e-mail albo SMS-a weryfikacyjnego.

          Jeśli wysłałeś do nas zgłoszenie, nasz zespół wsparcia z pewnością je rozpatrzy, i jeśli będzie to uzasadnione i możliwe,
          zaproponuje alternatywną ścieżkę weryfikacji.

          Biuro Obsługi Klienta działa zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, i z zachowaniem pełnych zasad bezpieczeństwa.
          Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której informacje dotyczące konta zostałyby udostępnione osobie niebędącej jego rzeczywistym Użytkownikiem.

          Dziękujemy za zrozumienie oraz przesłaną sugestię, została przekazana do odpowiedniego działu.

          Komentarz


            #6
            Ja to wszystko rozumiem; bezpieczeństwo, te sprawy.
            Wybaczcie, ale sam sposób weryfikacji jest, według mnie, bez sensu i ewidentnie brak procedur na wypadek sytuacji takiej, jak moja.

            1. Nie przypominam sobie żebym był jakoś szczególnie zachęcany do potwierdzenia adresu e-mail. Prawdopodobnie po założeniu konta nawet nie sprawdziłem skrzynki e-mail czy dostałem od Was jakąś wiadomość, skoro konto działało bez tego. I może warto wziąć to pod uwage, że ludziom z reguły się nie chce.

            2. Piszecie o upraszczaniu procedur, a jednocześnie wymagacie od użytkownika potwierdzenia rejestracji konta SMS-em (to akurat rozumiem; bezpieczeństwo, bardziej Wasze w tym wypadku) i przy kontakcie z BOK zmuszacie użytkownika żeby to on wysłał Wam SMS, zamiast wysłać mu kod, jak każda inna platforma.

            3. Ja rozumiem, że nie macie tak rozbudowanego zaplecza jak giganci technologiczni, ale no umówmy się; dam sobie rękę uciąć, że znacznie więcej tych SMS-ów z kodem dostępu wysyłacie użytkownikom w procesie rejestracji, a takie sytuacje jak na przykład moja to jakiś mikry dodatek... Może jednak warto byłoby i tutaj uprościć procedure i wysłać użytkownikowi ten kod, jeśli nie ma potwierdzonego adresu e-mail?

            4. No i sam e-mail. Potwierdzony czy nie, jakiś jest przypisany do konta. I jeśli piszę do Was z tego właśnie adresu to można jednak przypuszczać, że jestem właścicielem konta, tak? No chyba, że pomyliłem adresy e-mail i piszę do Was z innego niż ten podany przy rejestracji konta, to też miło byłoby otrzymać taką informację, że adres, z którego się z Wami kontaktuje nie został przypisany do konta.

            Komentarz


              #7
              Dziękujemy za przesłaną wiadomość i podzielenie się swoją opinią.

              Rozumiemy, że sytuacja może być frustrująca, jednak procedury weryfikacyjne, które stosujemy, nie są przypadkowe.
              Wynikają z konieczności zachowania bezpieczeństwa danych Użytkowników oraz ograniczeń wynikających z architektury naszego systemu.

              Ad 1. Potwierdzenie adresu e-mail jest wysyłane automatycznie po założeniu konta, to standardowa praktyka.
              Choć nie wymagamy natychmiastowego potwierdzenia do aktywacji konta, każdemu Użytkownikowi zdecydowanie zalecamy ten krok.
              Brak jego wykonania może niestety ograniczyć możliwości późniejszego kontaktu i weryfikacji.

              Ad 2. Weryfikacja SMS przy kontakcie z BOK nie ma na celu komplikowania procesu, lecz potwierdzenie,
              że osoba kontaktująca się z nami faktycznie ma dostęp do numeru przypisanego do konta.
              Nie możemy wysyłać kodów w ciemno.

              Ad 3. W procesie rejestracji Użytkownik sam inicjuje działanie, weryfikacja przez SMS odbywa się w sposób zautomatyzowany.
              W przypadku kontaktu z BOK sytuacja jest odwrotna: zgłoszenie pochodzi z zewnątrz, a więc wymaga ręcznego i bezpiecznego potwierdzenia tożsamości.
              Te dwie sytuacje nie są porównywalne.

              Ad 4. Jeśli adres e-mail nie został potwierdzony na koncie, nie możemy traktować go jako wiążącego w procesie weryfikacji.
              Brak potwierdzenia oznacza, że taki adres nie figuruje jako zweryfikowany w naszym systemie, a więc nie mamy podstaw, by uznawać, że należy do osoby użytkującej konto.

              Na koniec podkreślamy, że Biuro Obsługi Klienta działa zgodnie z obowiązującymi zasadami, regulaminem oraz procedurami mającymi na celu ochronę Użytkowników przed nieuprawnionym dostępem do informacji o koncie lub dostępem do samego konta.

              Prosimy o uszanowanie tych zasad i zrozumienie, że weryfikacja nie może opierać się na domysłach ani przypuszczeniach.

              Dziękujemy za kontakt.

              Komentarz

              Pracuję...
              X