Na forum pojawił się ciekawy wątek, który widzę rozgrzał łącza do czerwoności.
Fajnie, że o tym piszecie, bo to jest ważki problem i zapewniam, że go nie ignorujemy.
Niestety, ale okres kiedy GG było zaniedbane pod kątem moderacji, przyczynił się do tego, że zaczęto używać Komunikatora niezgodnie z jego przeznaczeniem. Obecnie wkładamy sporo wysiłku w poprawę bezpieczeństwa Użytkowników w tym obszarze i eliminacji niepożądanych zachowań.
Niestety jesteśmy tu obrzucani kamieniami z obu stron, z jednej strony przez tych Użytkowników, którzy nam zarzucają zamykanie kont w ich mniemaniu „za nic”, a z drugiej strony przez tych, którzy uważają, że pozwalamy w GG na zbyt wiele i nic nie robimy w tym zakresie.
W każdym przypadku to nie jest prawda, robimy w tym temacie bardzo dużo, ale nie możemy o tym zbyt jawnie opowiadać, bo żadna firma nie ujawnia swojej kuchni w tym obszarze.
Dopowiem tylko, że jak kupiliśmy GG to w szczycie zaczęliśmy zamykać ok 8300 kont tygodniowo. Aktualnie (dokładnie w poprzednim tygodniu) zamknęliśmy 1003 konta oraz ostrzegliśmy o niewłaściwym zachowaniu 1126 Użytkowników, czyli interweniujemy średnio w stosunku do kilkuset kont dziennie.
Odbywa się to nie tylko z powodu zgłoszeń samych Użytkowników, ale również w wyniku działania algorytmu, który stosuje wiele reguł analitycznych, celem zapobiegania łamaniu regulaminu GG, dobrych obyczajów czy wręcz zapobiegających łamaniu obowiązującego w Polsce prawa.
Jednak zgodzę się z przedmówcami, że dalecy jesteśmy jeszcze od ideału. Nasza walka przypomina walkę pomiędzy pancerzem i pociskiem. Co opracujemy nową regułę, celem ochrony, to zaraz niektórzy Użytkownicy próbują znaleźć rozwiązanie aby ją obejść (dlatego nie ujawniamy szczegółów). To jest permanentny proces i nie ma niemal tygodnia abyśmy w jakimś obszarze nie poprawiali naszej aplikacji. Nie mniej jednak dziękuje za wiele uwag. Większość reguł, o jakich piszecie, od dawna mamy zastosowane, a część jest zupełnie nieskuteczna, ale zawsze jest obszar do poprawy. Trzeba jednak pamiętać, że nie wystarczy np. zablokować słowa BLIK, często używanego przez naciągaczy, bo można wylać dziecko z kąpielą, kiedy ktoś w szlachetnych celach wspomina o przelewie Blikiem, stąd słuszna Wasza uwaga o konieczności zastosowania AI, ale to niestety jest dopiero przed nami. Wierzcie mi jednak, że robimy bardzo dużo w tym temacie oraz, że otwarci jesteśmy oczywiście na wszelkie sugestie, które chętnie zaimplementujemy w ramach naszych obecnych możliwości.
Fajnie, że o tym piszecie, bo to jest ważki problem i zapewniam, że go nie ignorujemy.
Niestety, ale okres kiedy GG było zaniedbane pod kątem moderacji, przyczynił się do tego, że zaczęto używać Komunikatora niezgodnie z jego przeznaczeniem. Obecnie wkładamy sporo wysiłku w poprawę bezpieczeństwa Użytkowników w tym obszarze i eliminacji niepożądanych zachowań.
Niestety jesteśmy tu obrzucani kamieniami z obu stron, z jednej strony przez tych Użytkowników, którzy nam zarzucają zamykanie kont w ich mniemaniu „za nic”, a z drugiej strony przez tych, którzy uważają, że pozwalamy w GG na zbyt wiele i nic nie robimy w tym zakresie.
W każdym przypadku to nie jest prawda, robimy w tym temacie bardzo dużo, ale nie możemy o tym zbyt jawnie opowiadać, bo żadna firma nie ujawnia swojej kuchni w tym obszarze.
Dopowiem tylko, że jak kupiliśmy GG to w szczycie zaczęliśmy zamykać ok 8300 kont tygodniowo. Aktualnie (dokładnie w poprzednim tygodniu) zamknęliśmy 1003 konta oraz ostrzegliśmy o niewłaściwym zachowaniu 1126 Użytkowników, czyli interweniujemy średnio w stosunku do kilkuset kont dziennie.
Odbywa się to nie tylko z powodu zgłoszeń samych Użytkowników, ale również w wyniku działania algorytmu, który stosuje wiele reguł analitycznych, celem zapobiegania łamaniu regulaminu GG, dobrych obyczajów czy wręcz zapobiegających łamaniu obowiązującego w Polsce prawa.
Jednak zgodzę się z przedmówcami, że dalecy jesteśmy jeszcze od ideału. Nasza walka przypomina walkę pomiędzy pancerzem i pociskiem. Co opracujemy nową regułę, celem ochrony, to zaraz niektórzy Użytkownicy próbują znaleźć rozwiązanie aby ją obejść (dlatego nie ujawniamy szczegółów). To jest permanentny proces i nie ma niemal tygodnia abyśmy w jakimś obszarze nie poprawiali naszej aplikacji. Nie mniej jednak dziękuje za wiele uwag. Większość reguł, o jakich piszecie, od dawna mamy zastosowane, a część jest zupełnie nieskuteczna, ale zawsze jest obszar do poprawy. Trzeba jednak pamiętać, że nie wystarczy np. zablokować słowa BLIK, często używanego przez naciągaczy, bo można wylać dziecko z kąpielą, kiedy ktoś w szlachetnych celach wspomina o przelewie Blikiem, stąd słuszna Wasza uwaga o konieczności zastosowania AI, ale to niestety jest dopiero przed nami. Wierzcie mi jednak, że robimy bardzo dużo w tym temacie oraz, że otwarci jesteśmy oczywiście na wszelkie sugestie, które chętnie zaimplementujemy w ramach naszych obecnych możliwości.
Komentarz